Top

8 tips voor sneller resultaat in de sportschool!

Jouw TOPvorm / Blog  / 8 tips voor sneller resultaat in de sportschool!

8 tips voor sneller resultaat in de sportschool!

💪😁8 tips om dit jaar veel sneller resultaat te boeken in de sportschool! (deel 1) 💪😁

Eindelijk is er een beetje licht aan het einde van de tunnel. Langzamerhand worden de maatregelen versoepeld en het ziet er naar uit dat we de eerste week van maart eindelijk weer lekker kunnen knallen in de sportschool 🤩🏋.
2021 moest jouw jaar worden waarin je eindelijk had besloten om in actie te komen. Eindelijk wilde je eens aan dat lichaam gaan werken waar je altijd al van gedroomd had. Precies op het moment dat jij in actie wilde gaan komen, moesten de sportscholen noodgedwongen hun deuren sluiten. Shit…😔
Hopelijk heb jij de handdoek momenteel nog niet in de ring gegooid en sta je in de startblokken om straks te kunnen beginnen. Ik heb namelijk een aantal tips voor je waardoor jij dit jaar veel meer resultaat gaat boeken in de sportschool. Dit komt jouw uiteraard goed van pas, want je hebt nu twee maanden minder de tijd om in TOPvorm te komen deze zomer! 🤩💪

Met deze 8 tips weet ik zeker dat jij straks een enorme inhaalslag kunt gaan maken en deze zomer alsnog in TOPvorm kunt komen 👇

➡️ Kies voor krachttraining in plaats van voor eindeloze cardio sessies
Voor sommigen klinkt dit erg logisch, voor anderen is deze stelling misschien wel een klap in het gezicht. Cardio is in ieder geval absoluut niet noodzakelijk om een mooi afgetraind lichaam te creëren. Wil jij vetmassa verliezen en jouw spierdefinitie verbeteren voor die mooie atletische look? Zorg er dan voor dat je in een gecontroleerde negatieve energiebalans komt door iets met je voeding te gaan knijpen. De krachttraining zorgt er in dit geval voor dat jij jouw waardevolle spiermassa ondertussen zo veel mogelijk behoud. Schrap jij jouw cardio sessies en gebruik jij deze waardevolle tijd voor het verbeteren van onderstaande punten, dan heb ik je dit jaar al een hele hoop tijd bespaart! ✅
(Even voor de duidelijkheid: Ik heb voor mijn fotoshoot 14 weken lang 0 cardio gedaan)

➡️ Stem de kcal en macro’s in jouw voeding af op jouw doel
Als jij tot nu toe alleen nog maar op gevoel gegeten hebt in combinatie met de krachttraining in de sportschool, dan kun jij met deze tip echt de grootste winst boeken. Misschien heb je al die tijd wel redelijk “gezond” gegeten maar als jij jouw lichaam niet structureel de juiste hoeveelheid kcal geeft, dan kan het wel eens erg lang duren voordat je eindelijk eens resultaat gaat zien. Het wordt dan puur gokken en gokken draait meestal uit op verliezen. Download een app voor het tracken van je kcal en bepaal de kcal en macro’s die bij jouw doel passen. Op deze manier kun je echt met scherp schieten en boek je in een record tijd resultaat! ✅

➡️ Train volgens een vast trainingsschema
Mocht jij normaal gesproken niet volgens een vast trainingsschema trainen en continu wisselen van oefeningen dan ga jij ook aan deze tip een hoop hebben. Oefeningen zijn net als andere vaardigheden die je eerst moet leren. Pas als jouw lichaam de oefeningen goed kent, kun je er progressie op gaan boeken. Dit kun je doen door voor dezelfde oefeningen met hetzelfde gewicht continu extra hh te maken of door steeds iets gewicht toe te voegen en proberen op hetzelfde aantal hh uit te komen. Kies oefeningen uit die jij leuk vind en/of jouw goed liggen en zorg gewoon dat je daar steeds beter en sterker in wordt. Als je structureel te werk gaat en gewoon continu progressie blijft boeken op deze oefeningen weet je zeker dat jouw lichaam zich blijft ontwikkelen. Je zult op deze manier veel meer resultaat gaan boeken dan dat je iedere week weer andere oefeningen gaat doen! ✅

➡️ Houd een trainingslogboek bij!
Als je volgens een vast trainingsschema werkt dan is het ook verstandig om een trainingslogboek bij te houden. Je wil namelijk gestructureerd te werk gaan en je lichaam continu een prikkel geven om zich weer verder te ontwikkelen. Jouw lichaam moet namelijk continu uitgedaagd worden om zich weer verder aan te passen aan de nieuwe situatie. Als jij niet nauwkeurig bijhoud voor welke oefeningen je met welke gewichten traint en hoeveel hh je gemaakt hebt, dan weet je ook niet wat je moet doen om je lichaam net dat kleine zetje extra te geven. Continu dit kleine zetje extra is absoluut noodzakelijk om jouw lichaam te dwingen zich weer aan te passen. Je kunt dit heel eenvoudig tijdens jouw welverdiende rustpauzes van je training in een notitie in je telefoon bijhouden. Pas jij dit momenteel nog niet toe en ga jij dit straks structureel toepassen, dan ga je echt versteld staan van de progressie die je in een korte tijd kunt boeken ! ✅

Herken jij jezelf in één of meerdere van bovenstaande punten en ga jij deze tips toepassen zodra de gyms weer open zijn? Dan weet ik zeker dat je versteld gaat staan van de resultaten die je dan gaat boeken! ✅💪

💪 Heb jij hulp nodig om in 2021 in Topvorm te komen?💪
💬 Reageer onder dit bericht met “topvorm”💬
⌨️Stuur mij een persoonlijk berichtje ⌨️
📱0613075917 📱
📧 info@jouwtopvorm.nl

Delen
Tommy van Hees